بررسی ها و مقالات

آیفون SE3 2022 اپل

آیفون SE 2022 اپل
آیفون SE 2022 اپل

آیفون SE3 2022 اپل معرفی شد؛ تکرار طراحی قدیمی، این‌بار با پشتیبانی از 5G


نسل بعدی آیفون ارزان‌قیمت اپل موسوم به آیفون SE 3 رونمایی شد. این گوشی از تراشه‌ی A15 بهره می‌برد و از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل پشتیبانی می‌کند.

اپل در سال ۲۰۲۰، پس از چهار سال انتظار نسل دوم آیفون SE را با تغییراتی چشمگیر به بازار عرضه کرد. بیشتر مردم این محصول را با نام آیفون SE 2020 یا آیفون SE 2 می‌شناسند.

کوپرتینویی‌ها نخستین رویداد سال ۲۰۲۲ خود را سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ و با عنوان Peek Performance‌ برگزار کردند. در این رویداد، جدیدترین محصولات سخت‌افزاری این برند با محوریت آیفون SE 3 معرفی شدند. درادامه با طراحی، مشخصات فنی و ماژول دوربین آیفون SE آشنا خواهیم شد.

تراشه و مشخصات فنی آیفون SE 3

اپل همواره در طول تاریخ، آیفون‌های مدل SE خود را با جدیدترین پردازنده‌های سری A به‌کاررفته در آیفون‌های پرچم‌دار تجهیز کرده است و نسل سوم آیفون SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیفون SE 2022 از A15 Bionic بهره می‌برد؛ همان تراشه‌ی قدرتمندی که در دل آیفون ۱۳ نیز به‌کار می‌رود. A15 از ترکیب دو هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کم‌مصرف به‌عنوان CPU استفاده می‌‌کند و باعث می‌شود آیفون SE 2022 تا ۸۰ درصد سریع‌تر از آیفون 8 باشد.


موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای A15 می‌تواند ۱۵٫۸ تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد و محاسبات یادگیری ماشینی سریع‌تری برای برنامه‌های شخص ثالث فراهم کند. این تراشه، جدیدترین آیفون SE را به محصولی سریع و ارزشمند و واجدشرایط برای به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدت iOS تبدیل خواهد کرد. آیفون SE 3 از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

تا قبل از رویداد Peek Performance، آیفون 12 مینی با قیمتی برابر ۵۹۹ دلار ارزان‌ترین آیفون از گوشی‌های خانواده‌ی اپل محسوب می‌شد که از شبکه‌ی نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) پشتیبانی می‌کرد؛ اما حالا آیفون se3 مقرون‌به‌صرفه‌ترین آیفون 5G خواهد بود.

بدنه‌ی آیفون 8 برای دریافت ماژول‌های آنتنی موج‌های میلی‌متری طراحی نشده بود؛ اما اپل با ایجاد تغییراتی در این ساختار، پشتیبانی از موج‌میلی‌متری را نیز در نسل سوم آیفون SE فراهم کرده است. درواقع، می‌توان گفت این گوشی از شبکه‌ی 5G کامل (هم موج‌میلی‌متری و هم فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز) پشتیبانی می‌کند.

آیفون SE 2022 اپل

طراحی و نمایشگر آیفون SE 3

بدنه‌ی نسل سوم آیفون SE شیشه‌ای است و درواقع نسل سوم گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ی اپل، گوشی آیفون 8 را تداعی می‌کند. آیفون SE 2022 از صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی با حاشیه‌هایی قطور، پنل IPS و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد.

از سوی دیگر از سیستم احراز هویت Face ID نیز خبری نیست و آیفون SE 3 از حسگر اثرانگشت Touch ID در لبه‌ی پایینی نمایشگر بهره می‌برد. این گوشی از استاندارد IP67 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند و در سه رنگ‌ قرمز و کرم و مشکی عرضه می‌شود.

آیفون SE 2022 اپل

دوربین آیفون SE 3

آیفون SE 3 اپل در زمینه‌ی دوربین نیز هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد و کماکان در پنل پشتی خود از یک دوربین تکی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f/1.8 بهره می‌برد؛ دوربین سلفی نیز در بطن خود، حسگر ۷ مگاپیکسلی و لنز f/2.2 دارد.

بخش اعظم بهبود کیفیت دوربین این گوشی به بهبود پردازش تصویری تراشه‌ی A15 درمقایسه‌با تراشه‌ی A13 نسل دوم برمی‌گردد؛ کوپرتینونشین‌ها می‌گویند آیفون SE نسل سوم اکنون درست‌مانند آیفون ۱۳ از الگوریتم‌های Smart HDR 4 و Deep Fusion برای ثبت عکس‌های شفاف‌تر و پروضوح‌تر در محیط‌ها روشن و معمولی بهره می‌برد.

آیفون SE 2022 اپل

برای دیدن بروز ترین مقالات در سایت تیوان مارکت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *